badania reklamy prasowej
w skali ogólnopolskiej
Dzięki opracowaniu badań reklamy prasowej przy zastosowaniu eyetrackera, czyli urządzenia do mierzenia ruchu gałek ocznych czytelnika, poszerzyliśmy zakres danych w raportach dostępnych w naszej ofercie. Obecnie, poza danymi dotyczącymi czytelnictwa i sprzedaży prasy, dysponujemy bardzo szczegółowymi informacjami na temat reakcji czytelnika na reklamę prasową i jego zaangażowania w materiały reklamowe. Okazało się, że reklama prasowa nie tylko jest mierzalna, ale także osiąga świetne efekty jeżeli chodzi o przyciąganie uwagi czytelnika!
zaplanuj własną kampanię reklamową w prasie!
Poniżej przedstawiamy wyniki badań reklamy prasowej dla grupy docelowej kobiet w wieku 20-39 lat. Jest to grupa licząca w Polsce 5 433 992 osób. Dane opracowane dla grupy docelowej dotyczą jednej emisji w każdym tytule prasowym, co oznacza że uwzględnione są dane dla jednego wydania przy danym piśmie. Poniżej prezentujemy nie tylko wyniki badań PBC, ale także instrukcję krok po kroku, na temat tego, jak odczytywać poszczególne wskaźniki i samodzielne opracować profesjonalny mediaplan dla kampanii reklamowych w prasie.
grupa docelowa: kobiety w wieku 20-39 lat
Reklama w magazynach
AdReach (zasięg reklamy) określa procent lub liczbę osób w grupie docelowej, które realnie widziały reklamę w piśmie. Obliczany jest jako zasięg wydania modelowany sprzedażą egzemplarzową i zauważalnością reklamy prasowej.
Affinity to stopień dopasowania pisma do grupy docelowej. 100 oznacza że zasięg reklamy w grupie docelowej i w populacji są takie same, a <100 oznacza, że nasza grupa jest lepiej dopasowana do danego pisma.
AdExposure (ekspozycja reklamy) to liczba kontaktów statystycznego czytelnika z jedną reklamą w tytule podczas całego życia wydania pisma, przy uwzględnieniu wielu kontaktów czytelnika z wydaniem. Czytelnik statystycznie sięga po jedno wydanie pisma więcej niż raz, a więc zwiększa to liczbę kontaktów z reklamą. Obliczany jest poprzez iloczyn: liczby kontaktów z wydaniem x liczby kontaktów z reklamą. AdExposure jako liczba realnych kontaktów jest miarą uwagi, ponieważ badaniom podlega kontakt wzrokowy respondenta z reklamą a nie liczba jej wyświetleń.
AdExposureTime (czas ekspozycji reklamy) określa ile sekund statystyczny czytelnik spędził na jednej reklamie w piśmie podczas całego życia wydania pisma, przy uwzględnieniu wielu kontaktów czytelnika z wydaniem. Jest to iloczyn: czasu kontaktu z reklamą x liczby kontaktów z wydaniem x liczby kontaktów z reklamą. AdExposureTime jest miarą skupienia: im dłuższy jest czas kontaktu wzrokowego z reklamą, tym większa szansa na zapamiętanie jej elementów i zrozumienie komunikatu reklamowego.
RealGrossImpression to suma wysokiej jakości kontaktów z reklamą prasową uzyskana podczas całej kampanii reklamowej. „Real” oznacza, że jeden kontakt z jedną reklamą to średnio 2/3 sekundy. Tyle czasu potrzeba, aby czytelnik mógł świadomie zapoznać się z materiałem reklamowym. Obliczany jest jako iloczyn zasięgu wydania pisma, zauważalności reklamy, liczby realnych kontaktów statystycznego czytelnika z jedną reklamą w piśmie (adExposure) oraz liczby emisji reklamy. RealGrossImpression to miara intensywności kampanii reklamowej.
Magazyny | adReach (l) | Affinity | adExposure | adExposureTime (s) | realGross Impression |
Tele Tydzień | 193 724 | 74 | 19 | 12 | 5 949 147 |
Twój Styl | 117 028 | 176 | 10 | 6 | 1 903 541 |
Claudia | 109 051 | 214 | 15 | 9 | 1 891 611 |
Party Życie Gwiazd | 95 318 | 193 | 12 | 7 | 1 537 831 |
Życie na Gorąco | 91 030 | 67 | 13 | 8 | 2 056 550 |
Chwila dla Ciebie | 85 862 | 77 | 12 | 7 | 1 688 958 |
Przyślij Przepis! | 78 412 | 173 | 14 | 9 | 1 219 345 |
Świat Seriali | 76 687 | 150 | 12 | 7 | 1 170 302 |
Przyjaciółka | 72 138 | 82 | 13 | 8 | 1 236 887 |
Angora | 69 587 | 52 | 12 | 6 | 1 277 705 |
Show | 60 462 | 187 | 14 | 9 | 1 041 505 |
Olivia | 58 136 | 184 | 13 | 8 | 952 378 |
Świat Kobiety | 54 358 | 128 | 12 | 7 | 979 400 |
Przepisy Czytelników | 49 944 | 130 | 15 | 9 | 733 079 |
Viva | 48 058 | 180 | 11 | 7 | 838 994 |
To & Owo | 46 436 | 52 | 23 | 15 | 1 613 419 |
Zwierciadło | 46 177 | 126 | 10 | 6 | 741 161 |
Z Życia Wzięte | 46 027 | 68 | 12 | 7 | 799 859 |
Uroda Życia | 45 851 | 207 | 11 | 7 | 653 463 |
Poradnik Domowy | 45 284 | 80 | 13 | 8 | 768 295 |
*Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa, Zaangażowanie w reklamę, TG: kobiety 20-39 lat, XII’2019-XI’2020, N=5130.
.