WYDANIA CYFROWE dzienników i półrocze 2020 roku
sprzedaż wydań cyfrowych dzienników w 2019 i 2020 roku
MIESIĄCE |
Sprzedaż egzemplarzowa
|
Prenumerata
|
Sprzedaż e-wydań |
---|---|---|---|
Styczeń 2020 | 179 903 | 790 680 | 970 583 |
Luty 2020 | 102 530 | 789 595 | 892 125 |
Marzec 2020 | 123 819 | 851 054 | 974 873 |
Kwiecień 2020 | 111 331 | 850 765 | 962 096 |
Maj 2020 | 75 403 | 891 928 | 967 331 |
Czerwiec 2020 | 235 223 | 902 548 | 1 137 771 |
SUMA | 828 209 | 5 076 570 | 5 904 779 |
MIESIĄCE |
Sprzedaż egzemplarzowa
|
Prenumerata
|
Sprzedaż e-wydań |
---|---|---|---|
Styczeń 2019 | 139 738 | 785 007 | 924 745 |
Luty 2019 | 146 721 | 731 387 | 878 108 |
Marzec 2019 | 193 955 | 780 260 | 974 215 |
Kwiecień 2019 | 78 797 | 757 406 | 836 203 |
Maj 2019 | 134 874 | 754 367 | 889 241 |
Czerwiec 2019 | 141 240 | 709 840 | 851 080 |
SUMA | 835 325 | 4 518 267 | 5 353 592 |
Suma prenumeraty e-wydań w czerwcu 2020 roku wzrosła o ponad 14% (111 868 egzemplarzy) w stosunku do początku bieżącego roku. Natomiast w całym I półroczu tego roku w stosunku do I półrocza ubiegłego roku suma prenumeraty e-wydań wzrosła o ponad 12% (558 303 egzemplarzy)!
W przypadku prenumeraty cyfrowej dzienników tendencja wzrostowa utrzymuje się od początku roku i jest wyższa w każdym miesiącu 2020 roku w porównaniu z ubiegłym rokiem. Na wzrost zainteresowania cyklicznym otrzymywaniem prasy zwracaliśmy już uwagę w poprzednim raporcie dotyczącym wzrostu prenumeraty cyfrowej czasopism (patrz: raport lipiec 2020 – wydania cyfrowe czasopism). Trend ten dotyczy również prasy codziennej, w przypadku której stały czytelnik zawsze stanowił bardzo wartościowego odbiorcę. Regularna prenumerata buduję wiarygodność marki, co jest niezwykle cenne w przypadku prasy opiniotwórczej.
W efekcie wzrostu sprzedaży egzemplarzowej e-wydań w czerwcu 2020 roku oraz stałego wzrostu prenumeraty e-wydań, w końcu I półrocza bieżącego roku suma sprzedaży e-wydań dzienników wyniosła aż 1 137 771 egzemplarzy. Jest to liczba egzemplarzy e-wydań zakupiona przez czytelników w formie pojedynczych wydań oraz w postaci prenumeraty (minimalny cykl wydawniczy dla dziennika wynosi jeden miesiąc).
Tak wysoka wartość sumy miesięcznej sprzedaży e-wydań dla dzienników nie została odnotowana od wielu lat.