Reklama w prasie angażuje

Reklama w prasie angażuje bardziej niż w innych mediach

Badanie „Prasa angażuje” opublikowane w 2017 roku przez PBC, wykonane przy pomocy eyetrackera udowodniło, że reklama ulokowana w odpowiednim kontekście w prasie angażuje odbiorcę bardziej niż w innych mediach. Na dodatek przekaz marketingowy w prasie może być bardziej złożony, czyli może zawierać więcej elementów, które chcemy przekazać naszym klientom.

Reklama w prasie przekazuje odbiorcom nawet 5 elementów. Respondenci spoglądają na:
– twarze osób na reklamie
– markę produktu
– markę firmy
– ekspozycję produktu
– markę i opis produktu

Liczba fiksacji (realnych spojrzeń) wśród czytelników, według długości:
niebieska kropka > 80 ms (milisekund)
pomarańczowa kropka > 180 ms
czerwona kropka > 500 ms

Respondentom zmierzono liczbę spojrzeń, czyli określono na ile elementów reklamy zwrócili uwagę. Zbadano jak długo patrzyli na dany przekaz oraz jak bardzo angażowali się w prezentowane treści (szerokość źrenicy). Z badań wynika, że w porównaniu z innymi mediami, na reklamach zamieszczonych w prasie w odpowiednim kontekście respondenci zauważyli więcej elementów, dłużej na nie patrzyli i dokładniej przeczytali zamieszczone w nich treści.

Badanie „Prasa angażuje” zostało zrealizowane przez Kantar Millward Brown na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Pobierz załącznik

Przeczytaj także o zaletach prasy kontekstowej >>TUTAJ<<.
Reklama umieszczona w odpowiednim kontekście redakcyjnym jest lepiej zapamiętana niż reklama niekontekstowa. Dowiodły temu badania przeprowadzone przez GFK, wykonane metodą eyetrackerową na zlecenie PBC w ramach projektu „Reklama angażuje”.