czytelnicy-właściciele firm

czytelnictwo prasy
wśród przedsiębiorców
Tym razem pod lupę wzięliśmy przedsiębiorców, a dokładniej te osoby, które nie tylko posiadają własną działalność gospodarczą, ale także kierują pracą innych osób. To pozwoliło nam wydzielić z grupy tych ludzi, którzy prowadzą jednoosobowe firmy. W celu zanalizowania tego, jaką prasę czytają przedsiębiorcy zbadaliśmy czytelnictwo miesięczników – często to tematyka danego miesięcznika może nam powiedzieć dużo o zainteresowaniach ludzi wykonujących określony zawód.

Jakie miesięczniki czytają przedsiębiorcy?

wykres czytelnictwa prasy wśród właścicieli firm
Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa “Zaangażowanie w reklamę”; II’19-I’20; * tg.: właściciele firm kierujący pracą innych osób, N=1443; wskaźnik CCS – czytelnictwo cyklu sezonowego (procent respondentów, którzy czytali tytuł co najmniej raz w okresie cyklu sezonowego).

Jak widać na powyższym wykresie rodzaje miesięczników w tej grupie są bardzo różnorodne – znajdują się wśród nich zarówno tytuły prasowe skierowane do mężczyzn i do kobiet oraz do różnych grup wiekowych. Podobnie tematyka miesięczników jest bardzo zróżnicowana – od budownictwa i aranżacji wnętrz, przez podróże, motoryzację, po zdrowe i modę. Na tym przykładzie widać wyraźnie, że choć możemy intuicyjnie kojarzyć niektóre grupy zawodowe z konkretną prasą branżową, czasami warto spojrzeć trochę szerzej. W końcu grupa celowa, do której chcemy trafić ma także inne zainteresowania poza pracą i to dzięki skupieniu się na nich możemy zaplanować nietypową i efektywną komunikację.