Siła reklamy prasowej
Jedno wydanie pisma to wiele kontaktów z reklamą. Dodatkowo reklama w prasie angażuje odbiorcę o wiele bardziej niż w innych mediach. Czytelnicy dłużej spoglądają na reklamy, zauważają więcej elementów, a także dokładniej czytają ich treść.
Reklama w prasie żyje tak długo, jak wydanie pisma. Dzięki temu jedna emisja reklamy to wiele kontaktów z nią. Należy przy tym pamiętać, że do jednego wydania wracamy kilka razy i za każdym powrotem czytamy około 60% publikacji. Na reklamę spoglądamy zwykle 4 razy w przeciągu 1,5 sekundy.
Reklama w prasie jest częściej zauważalna – nie jest zakłóceniem, jak w innych mediach. Jest dobrem, za które czytelnik jest gotów zapłacić.
Jedno wydanie to wiele kontaktów z reklamą
Do jednego wydania pisma czytelnik wraca nawet 3, 4 razy. Liczba powrotów zależy od periodyczności i tematyki danego tytułu. Magazyny specjalistyczne (zwłaszcza miesięczniki i dwumiesięczniki) m.in. dom i wnętrza, poradniki, pisma hobbystyczne i luksusowe żyją dłużej.
Średnio do jednego wydania dziennika wracamy około 2 razy i za każdym powrotem czytamy 58% zawartości. Zazwyczaj dziennik czytamy rano w pracy i wieczorem, gdy wrócimy już do domu. Zdarza się, że po to samo wydanie sięgamy następnego dnia.
Do magazynów specjalistycznych zaglądamy prawie 3 razy, a każdy kontakt zazwyczaj oznacza 65% przeczytanej zawartości. To, kiedy sięgamy po magazyny zależy od naszych przyzwyczajeń, sposobu życia a nawet motywacji (poszerzenie wiedzy, chęć odprężenia).
Liczba powrotów do wydania pisma
Reklama jest czytana w ciągu całego cyklu życia wydania
Więcej o GRP i liczbie powrotów do wydania TUTAJ
*Powyższe wyniki pochodzą z badań testowych PBC.
Reklama w prasie przyciąga więcej naszej uwagi i jest dłużej oglądana
Dzięki badaniom eyetrackerowym wiemy, że czytelnik spogląda na jedną reklamę średnio 4 razy. Natomiast łączny czas oglądania takiej reklamy wynosi prawie 1,5 sekundy. Pozwala nam to pokazać bardziej angażujący i rozbudowany komunikat reklamowy. Daje także gwarancję, że czytelnik nie przeoczy ważnych elementów naszej reklamy.
Z naszego badania możemy również wywnioskować, że odbiorcy reklam prasowych są nimi zainteresowani, oglądają je z szeroko otwartymi oczami ponieważ wzbudzają w nich zachwyt. Jest to szczególna cecha reklamy prasowej – duży format i ekskluzywny kontekst wymuszają przygotowanie atrakcyjnej grafiki.