Machine Learning w badaniu mediów

Mniej badań, więcej modelowania. Machine Learning w badaniu mediów

Podczas XIX Kongresu Badaczy Rynku i Opinii, eksperci Polskich Badań Czytelnictwa, w przystępny i intuicyjny sposób, zaprezentowali klasyczny proces planowania mediów usprawniony o zastosowanie algorytmów machine learningu.

Planowanie mediów jest dziedziną, gdzie coraz intensywniej stosuje się zaawansowane metody analityczne i predykcyjne. Cały proces, od realizacji badania ankietowego, przez jego obróbkę, aż po prezentację wyników i wyciąganie wniosków, można usprawnić przy użyciu metod sztucznej inteligencji. Dzięki temu otrzymujemy nie tylko tańsze i bardziej rzetelne badanie, ale również otwierają się przed nami możliwości, które przy stosowaniu standardowych metod, nie były osiągalne.

Uczenie maszynowe zmienia nasze myślenie o badaniach ilościowych i wytycza nowe ścieżki w sposobach ich realizacji. Machine Learning zmienia również gruntownie firmę, która go stosuje.

Eksperci PBC: Bartłomiej Klimowski (Analityk), Waldemar Izdebski (Prezes Zarządu).

Szczegółowy program wystąpienia u organizatora: “Mniej badań, więcej modelowania. Machine Learning w badaniu mediów”.

Dziękujemy Władzom Politechniki Warszawskiej za pomoc w realizacji materiału na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych.