badania reklamy prasowej
w skali ogólnopolskiej
Dzięki opracowaniu badań reklamy prasowej przy zastosowaniu eyetrackera, czyli urządzenia do mierzenia ruchu gałek ocznych czytelnika, poszerzyliśmy zakres danych w raportach dostępnych w naszej ofercie. Obecnie, poza danymi dotyczącymi czytelnictwa i sprzedaży prasy, dysponujemy bardzo szczegółowymi informacjami na temat reakcji czytelnika na reklamę prasową i jego zaangażowania w materiały reklamowe. Okazało się, że reklama prasowa nie tylko jest mierzalna, ale także osiąga świetne efekty jeżeli chodzi o przyciąganie uwagi czytelnika!
zaplanuj własną kampanię reklamową w prasie!
Poniżej przedstawiamy wyniki badań reklamy prasowej dla grupy docelowej, w skład której wchodzą: prezesi, dyrektorzy i menadżerowie w dużych firmach lub kierownicy średnich i małych zakładów pracy. Jest to grupa licząca 628 049 osób. Dane dotyczą jednej emisji w każdym tytule, co oznacza że uwzględnione są dane dla jednego wydania przy danym piśmie. Poniżej prezentujemy nie tylko wyniki badań PBC, ale także instrukcję krok po kroku, na temat tego, jak odczytywać poszczególne wskaźniki i samodzielne opracować profesjonalny mediaplan dla kampanii reklamowych w prasie.
grupa docelowa: menadżerowie
Reklama w magazynach
AdReach (zasięg reklamy) określa procent lub liczbę osób w grupie docelowej, które realnie widziały reklamę w piśmie. Obliczany jest jako zasięg wydania modelowany sprzedażą egzemplarzową i zauważalnością reklamy prasowej.
Affinity to stopień dopasowania pisma do grupy docelowej. 100 oznacza że zasięg reklamy w grupie docelowej i w populacji są takie same, a <100 oznacza, że nasza grupa jest lepiej dopasowana do danego pisma.
AdExposure (ekspozycja reklamy) to liczba kontaktów statystycznego czytelnika z jedną reklamą w tytule podczas całego życia wydania pisma, przy uwzględnieniu wielu kontaktów czytelnika z wydaniem. Czytelnik statystycznie sięga po jedno wydanie pisma więcej niż raz, a więc zwiększa to liczbę kontaktów z reklamą. Obliczany jest poprzez iloczyn: liczby kontaktów z wydaniem x liczby kontaktów z reklamą. AdExposure jako liczba realnych kontaktów jest miarą uwagi, ponieważ badaniom podlega kontakt wzrokowy respondenta z reklamą a nie liczba jej wyświetleń.
AdExposureTime (czas ekspozycji reklamy) określa ile sekund statystyczny czytelnik spędził na jednej reklamie w piśmie podczas całego życia wydania pisma, przy uwzględnieniu wielu kontaktów czytelnika z wydaniem. Jest to iloczyn: czasu kontaktu z reklamą x liczby kontaktów z wydaniem x liczby kontaktów z reklamą. AdExposureTime jest miarą skupienia: im dłuższy jest czas kontaktu wzrokowego z reklamą, tym większa szansa na zapamiętanie jej elementów i zrozumienie komunikatu reklamowego.
RealGrossImpression to suma wysokiej jakości kontaktów z reklamą prasową uzyskana podczas całej kampanii reklamowej. „Real” oznacza, że jeden kontakt z jedną reklamą to średnio 2/3 sekundy. Tyle czasu potrzeba, aby czytelnik mógł świadomie zapoznać się z materiałem reklamowym. Obliczany jest jako iloczyn zasięgu wydania pisma, zauważalności reklamy, liczby realnych kontaktów statystycznego czytelnika z jedną reklamą w piśmie (adExposure) oraz liczby emisji reklamy. RealGrossImpression to miara intensywności kampanii reklamowej.
Magazyny | adReach (l) | Affinity | adExposure | adExposureTime (s) | realGross Impression |
Angora | 28 472 | 185 | 14 | 8 | 487 765 |
Tele Tydzień | 24 745 | 82 | 16 | 10 | 645 062 |
Newsweek | 15 940 | 279 | 10 | 5 | 229 559 |
Życie na Gorąco | 12 901 | 82 | 10 | 6 | 180 466 |
Polityka | 12 756 | 192 | 13 | 7 | 223 338 |
To & Owo | 11 098 | 107 | 22 | 13 | 345 926 |
Twój Styl | 10 645 | 138 | 11 | 6 | 170 960 |
Wysokie Obcasy Extra | 10 081 | 257 | 10 | 5 | 126 629 |
Claudia | 8 152 | 139 | 13 | 7 | 112 289 |
Świat Wiedzy | 7 345 | 157 | 10 | 7 | 95 370 |
Dobre Rady | 6 996 | 129 | 10 | 6 | 92 774 |
Poradnik Domowy | 6 985 | 106 | 10 | 6 | 70 597 |
Motor | 6 835 | 171 | 16 | 9 | 159 230 |
Przyjaciółka | 6 675 | 66 | 10 | 6 | 81 298 |
Moje Mieszkanie | 6 189 | 190 | 18 | 11 | 145 542 |
National Geographic | 5 549 | 304 | 20 | 10 | 122 353 |
Murator | 5 345 | 236 | 11 | 6 | 86 784 |
Sieci | 4 481 | 187 | 12 | 7 | 81 174 |
Viva | 4 478 | 145 | 12 | 7 | 67 940 |
Zwierciadło | 4 446 | 105 | 7 | 4 | 56 546 |
*Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa, Zaangażowanie w reklamę, TG: Prezesi, dyrektorzy i menadżerowie w dużych firmach lub kierownicy średnich i małych zakładów pracy, N=593; XII’19-XI’20.
.
grupa docelowa: menadżerowie
Reklama w dziennikach
Dzienniki | adReach (l) | Affinity | adExposure | adExposureTime (s) | realGross Impression |
Gazeta Wyborcza Piątek | 21 026 | 178 | 7 | 5 | 283 386 |
Dziennik Gazeta Prawna Piątek | 10 048 | 426 | 11 | 8 | 105 371 |
Fakt Czwartek | 9 685 | 48 | 6 | 4 | 77 454 |
Gazeta Pomorska Piątek | 9 570 | 676 | 9 | 6 | 118 388 |
Super Express Piątek | 7 105 | 54 | 5 | 4 | 54 096 |
Rzeczpospolita Piątek | 7 045 | 269 | 8 | 5 | 55 465 |
Dziennik Bałtycki Piątek | 4 828 | 245 | 7 | 4 | 113 820 |
Express Bydgoski Piątek | 4 485 | 571 | 11 | 7 | 84 997 |
Przegląd Sportowy Poniedziałek | 3 531 | 280 | 11 | 8 | 46 522 |
Głos Wielkopolski Piątek | 3 481 | 198 | 7 | 4 | 44 269 |
Puls Biznesu Piątek | 3 358 | 516 | 7 | 5 | 33 424 |
Dziennik Zachodni Piątek | 2 786 | 90 | 6 | 4 | 59 716 |
Express Ilustrowany Piątek | 2 279 | 116 | 9 | 6 | 71 589 |
Głos-Dziennik Pomorza Piątek | 2 116 | 212 | 6 | 4 | 20 179 |
Nasze Miasto Czwartek | 1 845 | 51 | 2 | 2 | 20 643 |
Gazeta Wrocławska Piątek | 1 606 | 141 | 19 | 13 | 46 920 |
Nowości – Dziennik Toruński Piątek | 1 543 | 278 | 5 | 3 | 15 373 |
Dziennik Łódzki Piątek | 1 341 | 71 | 10 | 7 | 25 512 |
Parkiet Gazeta Giełdy Piątek | 916 | 314 | 3 | 2 | 3 268 |
Nowiny Piątek | 845 | 109 | 7 | 4 | 14 939 |
*Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa, Zaangażowanie w reklamę, TG: Prezesi, dyrektorzy i menadżerowie w dużych firmach lub kierownicy średnich i małych zakładów pracy, N=593; XII’19-XI’20.
.