oferta audytu dla wydawców
Dlaczego wydawcy prasy decydują się na skorzystanie z takiej usługi? Przede wszystkim audyt ma na celu zwiększenie rzetelności wydawców pod kątem prawdziwości podawanych informacji na temat nakładów i rozpowszechniania tytułów prasowych i treści cyfrowych (w tym form ich rozpowszechniania). Poprzez korzystanie z usług audytu wydawca polepsza swój wizerunek jako zaufanego medium.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat metodologii i oprogramowania? Odwiedź te działy:
Większość tytułów prasowych poddawana jest kontroli audytorów co najmniej raz na 3 lata. Wyjątek stanowią pisma branżowe, które kontrolowane są raz w roku. Wydawca, który przystępuje do audytu po raz pierwszy poddawany jest kontroli wstępnej. Cena usługi audytorskiej uzależniona jest od częstotliwości wydawania pisma oraz jego zasięgu (badamy zarówno pisma ogólnopolskie, lokalne, jak i regionalne).
Jak wygląda kontrola wydawcy prasowego w praktyce? Specjalnie wyznaczony Audytor, posiadający odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje do wykonywania pracy, ma za zadanie zweryfikować prawdziwość danych, deklarowanych przez wydawcę na temat:
- nakładu danego tytułu prasowego;
- form jego rozpowszechniania;
- struktury geograficznej.
Z tego względu wydawca jest zobligowany do posiadania oraz udostępnienia odpowiedniej dokumentacji, przede wszystkim materiałów na temat nakładu i rozpowszechniania tytułów prasowych, ale także danych dotyczących egzemplarzy okazowych wydań drukowanych, e-wydań i informacji na temat dostępów cyfrowych. Te informacje umożliwiają weryfikację rzetelności deklaracji składanych przez wydawcę.
zalety udziału w audycie
wiarygodność
Reklamodawcy mogą mieć pewność, że prezentowane przez wydawcę dane na temat nakładu i rozpowszechniania pism są prawdziwe i weryfikowane.
Badania
Audytowani wydawcy biorą tym samym udział w zbieraniu ogólnopolskich danych na temat prasy w Polsce i ich pisma są obecne w badaniach.
obsługa
Pracownicy PBC sprawują pieczę nad organizacją i przebiegiem audytu, od wyboru odpowiednich audytorów po weryfikację poprawności danych.
archiwum
Zbierane podczas audytu dane nie giną – są przechowywane i dostępne w oprogramowaniu Teleskop, dzięki czemu można tworzyć analizy z długich okresów.
aktywne uczestnictwo
Wydawcy mają szanse wypowiadać się i wnosić swój wkład w tak istotne kwestie jak rodzaj zbieranych danych czy sposób ich prezentacji.
oprogramowanie
Dane z deklaracji wydawców oraz wyniki audytu dostępne są w oprogramowaniu Teleskop, z którego korzystają nie tylko sami Wydawcy, ale także reklamodawcy.
promocja
Udział w audycie oznacza także bycie bardziej widocznym dla czytelników i reklamodawców – wielu z nich na bieżąco śledzi wyniki badań PBC.
przystępny panel
Łatwy w obsłudze panel pozwala na szybkie wprowadzanie nowych danych na temat nakładu i rozpowszechniania pisma.
wydawcy korzystający z audytu
Wśród pism zgłaszanych do audytu znajdują się pisma płatne, bezpłatne, branżowe, dzienniki, tygodniki, dwutygodniki, miesięczniki i pisma o rzadszej periodyczności. Każdy wydawca, który jest zainteresowany udziałem w audycie może zgłosić swój tytuł – nieważne czy jest to ogólnopolski dziennik czy regionalne pismo branżowe. Obecnie w audycie bierze udział kilkudziesięciu wydawców z całego kraju.
Poniżej prezentujemy listę wydawców, którzy aktualnie udostępniają swoje dzienniki, dwutygodniki, tygodniki, miesięczniki i dwumiesięczniki do badań. To dzięki efektywnej, wieloletniej współpracy z nimi możemy obecnie pochwalić się tak szeroką bazą informacji na temat prasy w Polsce!
zapraszamy do kontaktu!
Zachęcamy do współpracy zarówno wydawców, jak i inne podmioty, które na co dzień potrzebują danych związanych z nakładami pism i dystrybucją prasy w Polsce. Oferujemy zarówno dostęp do programu w ramach abonamentu, jak i opracowywanie raportów na zlecenie.
MASZ PYTANIA?
- Zadzwoń: +48 22 827 02 23,
- Napisz: biuro@pbc.pl