Atrakcyjne formy prezentacji reklam w prasie
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Newspaper Association of America (N=4 500) wynika, że – zdaniem czytelników gazet – najbardziej godne zaufania i wiarygodne są reklamy publikowane w gazetach (tego zdania było 40% badanych), dalej w czasopismach (30%), telewizji (23%), radio (18%) i Internecie (16%). Co więcej, badani stosunkowo rzadko wskazywali, że reklamy publikowane w gazecie mają charakter wścibski czy nachalny. Taki pogląd wyrażało tylko 19%, zaś odnośnie do reklam w Internecie – 41%, telewizji – 38%, radio – 25%, i czasopismach – 21% (źródło: naa.org).
Reklama w prasie jako najmniej dokuczliwa
Zalety reklamy w czasopismach
- Czytelnicy czasopism są lepiej wykształceni, mają wyższą siłę nabywczą i oglądają rzadziej telewizję w porównaniu z ogółem obywateli. Są to osoby wpływowe i opiniotwórcze.
- Przeciętna strona czasopisma jest oglądana 1,7 razy.
- Czasopisma to najbardziej „osobiste” medium. Tworzą z czytelnikami rodzaj prywatnych relacji.
- Czytelnicy wycinają i zachowują reklamy publikowane w czasopismach.
- Reklamy w czasopismach uznawane są za najbardziej wiarygodne i godne zaufania źródło informacji.
Wyniki czytelnictwa a wyniki oglądalności
Kanada
Polska, ale prasa (CPW) 15-75