sprzedaż e-wydań czasopism III kwartały 2020 roku
sprzedaż e-wydań czasopism III kwartały 2020 roku
Mówiąc o e-wydaniach mamy na myśli elektroniczną wersję wydania drukowanego tytułu prasowego, która jest jego repliką. Zawiera zatem te same treści redakcyjne i reklamy prezentowane w takim samym układzie co wydanie drukowane.
Właśnie po takie wydania sięgali czytelnicy czasopism w bieżącym roku. Analizując dane dla trzech pierwszych kwartałów 2020 roku widać tendencję wzrostową. Dane dla września 2020 roku wzrosły niemal o 100% – o 112 738 e-wydań w stosunku do początku tego roku. Z pewnością wpływ na taki układ danych ma pandemia COVID-19, która wpłynęła zarówno na rozwój i promowanie cyfrowych form przez wydawców jak i na samych czytelników, którzy zdecydowali się sięgać po czasopisma w takiej formie.
W analogicznym okresie 2019 roku sprzedaż e-wydań utrzymywała się na jednakowym poziomie zarówno jeśli chodzi o dane dla sprzedaży egzemplarzowej e-wydań jak i prenumeraty e-wydań. W roku bieżącym widać zdecydowane ruchy w danych w pierwszych miesiącach pandemii, spowodowane działaniami wydawców, które wpłynęły również pozytywnie na kolejne miesiące roku.
MIESIĄCE/lata | Sprzedaż egzemplarzowa | Prenumerata | Sprzedaż e-wydań |
---|---|---|---|
2020-01 | 5 154 | 108 274 | 113 428 |
2020-02 | 7 323 | 94 828 | 102 151 |
2020-03 | 9 815 | 148 297 | 158 112 |
2020-04 | 21 027 | 203 854 | 224 881 |
2020-05 | 11 888 | 192 655 | 204 543 |
2020-06 | 12 541 | 213 453 | 225 994 |
2020-07 | 9 701 | 215 987 | 225 688 |
2020-08 | 11 480 | 219 902 | 231 382 |
2020-09 | 10 161 | 216 005 | 226 166 |
SUMA | 99 090 | 1 613 255 | 1 712 345 |
MIESIĄCE/lata | Sprzedaż egzemplarzowa | Prenumerata | Sprzedaż e-wydań |
---|---|---|---|
2019-01 | 3 867 | 93 972 | 97 839 |
2019-02 | 4 526 | 84 287 | 88 813 |
2019-03 | 3 651 | 87 572 | 91 223 |
2019-04 | 4 235 | 85 018 | 89 253 |
2019-05 | 3 540 | 83 711 | 87 251 |
2019-06 | 4 468 | 86 188 | 90 656 |
2019-07 | 4 321 | 104 289 | 108 610 |
2019-08 | 5 310 | 82 910 | 88 220 |
2019-09 | 4 145 | 94 970 | 99 115 |
SUMA | 38 063 | 802 917 | 840 980 |
Analizując sprzedaż egzemplarzową e-wydań w dłuższym okresie III kwartałów 2020 roku można zaobserwować znaczący wzrost danych w kwietniu, w którym suma sprzedaży wynosiła 21 027 egzemplarzy, czyli wzrosła aż czterokrotnie w stosunku do kwietnia 2019 roku.
Wprowadzenie lockdownu i zamknięcie punktów sprzedaży detalicznej prasy znalazło swoje odzwierciedlenie w tak istotnie zwiększonych danych dla sprzedaży egzemplarzowej e-wydań. Wydawcy musieli szukać rozwiązań w zakresie elektronicznych form prasy, co pokazują również kolejne miesiące bieżącego roku – w każdym z nich dane są dwukrotnie bądź trzykrotnie wyższe niż w roku ubiegłym.
Dane dla prenumeraty e-wydań z III kwartałów 2020 roku pokazują utrzymującą się tendencję wzrostową, o której pisaliśmy już w poprzednim raporcie o czasopismach (patrz: raport lipiec 2020 – WYDANIA CYFROWE CZASOPISM).
Suma prenumeraty w okresie styczeń – wrzesień 2020 roku wynosiła 1 613 255 egzemplarzy i wzrosła o 810 338 egzemplarzy w stosunku do ubiegłego roku co stanowi wzrost o ponad 100%!!!
W każdym kolejnym miesiącu po wprowadzeniu obostrzeń w Polsce, dane dla prenumeraty e-wydań są dwukrotnie wyższe niż na początku 2020 roku. W kwietniu bieżącego roku różnica pomiędzy początkiem roku wynosiła 95 580 egzemplarzy zakupionych w postaci prenumeraty czyli 88%, a w ostatnich deklarowanych miesiącach sięgnęła aż do 103% w sierpniu (111 628 egz.) i 100% we wrześniu (107 731 egz.).
Zatem można mówić o stałym przyroście heavy-userów prasy elektronicznej wśród czytelników czasopism w Polsce.
Periodyczność | Sprzedaż egzemplarzowa | Prenumerata | Sprzedaż e-wydań |
---|---|---|---|
Tygodniki | 58 956 | 1 510 562 | 1 569 518 |
Dwutygodniki | 414 | 1 594 | 2 008 |
Miesięczniki | 36 283 | 100 577 | 136 860 |
Pisma rzadkie* | 3 437 | 522 | 3 959 |
SUMA | 99 090 | 1 613 255 | 1 712 345 |
Prasa precyzyjnie dociera do grupy docelowej! Zachęcamy do zapoznania się z case studies Wydawców pism…
Dlaczego reklama prasowa? Reklama prasowa pozwala na trafne dotarcie z przekazem do konkretnej grupy docelowej…
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją na temat zmian, jakie zaszły w badaniach prasy Polskich…
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie danymi do analityki reklamy prasowej znacznie wzrosło. Jest to spowodowane…
Przedstawiamy ostatni raport z cyklu publikacji danych o wynikach reklamy prasowej. Raport dotyczy grupy docelowej…
Zachęcamy do zapoznania się z raportem na temat wyników badań reklamy prasowej dla grupy docelowej…