Raporty

Czytelnicy-właściciele firm

czytelnictwo prasy
wśród przedsiębiorców
Tym razem pod lupę wzięliśmy przedsiębiorców, a dokładniej te osoby, które nie tylko posiadają własną działalność gospodarczą, ale także kierują pracą innych osób. To pozwoliło nam wydzielić z grupy tych ludzi, którzy prowadzą jednoosobowe firmy. W celu zanalizowania tego, jaką prasę czytają przedsiębiorcy zbadaliśmy czytelnictwo miesięczników – często to tematyka danego miesięcznika może nam powiedzieć dużo o zainteresowaniach ludzi wykonujących określony zawód.

Jakie miesięczniki czytają przedsiębiorcy?

Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa “Zaangażowanie w reklamę”; II’19-I’20; * tg.: właściciele firm kierujący pracą innych osób, N=1443; wskaźnik CCS – czytelnictwo cyklu sezonowego (procent respondentów, którzy czytali tytuł co najmniej raz w okresie cyklu sezonowego).

Jak widać na powyższym wykresie rodzaje miesięczników w tej grupie są bardzo różnorodne – znajdują się wśród nich zarówno tytuły prasowe skierowane do mężczyzn i do kobiet oraz do różnych grup wiekowych. Podobnie tematyka miesięczników jest bardzo zróżnicowana – od budownictwa i aranżacji wnętrz, przez podróże, motoryzację, po zdrowe i modę. Na tym przykładzie widać wyraźnie, że choć możemy intuicyjnie kojarzyć niektóre grupy zawodowe z konkretną prasą branżową, czasami warto spojrzeć trochę szerzej. W końcu grupa celowa, do której chcemy trafić ma także inne zainteresowania poza pracą i to dzięki skupieniu się na nich możemy zaplanować nietypową i efektywną komunikację.

Izabela Sawczak

Share
Published by
Izabela Sawczak

Recent Posts

Trendy w branży prasowej – komunikacja z czytelnikami

Prasa precyzyjnie dociera do grupy docelowej! Zachęcamy do zapoznania się z case studies Wydawców pism…

3 lata ago

Sprawdź skuteczność swojej reklamy!

Dlaczego reklama prasowa? Reklama prasowa pozwala na trafne dotarcie z przekazem do konkretnej grupy docelowej…

3 lata ago

Zmiany w badaniach reklamy prasowej

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją na temat zmian, jakie zaszły w badaniach prasy Polskich…

3 lata ago

Wzrost analityki reklam w czasie pandemii

W ciągu ostatniego roku zainteresowanie danymi do analityki reklamy prasowej znacznie wzrosło. Jest to spowodowane…

3 lata ago

Reklama Prasowa – Grupa: Kobiety 40-59 lat

Przedstawiamy ostatni raport z cyklu publikacji danych o wynikach reklamy prasowej. Raport dotyczy grupy docelowej…

3 lata ago

Reklama Prasowa – Grupa: Kobiety 20-39 lat

Zachęcamy do zapoznania się z raportem na temat wyników badań reklamy prasowej dla grupy docelowej…

3 lata ago