Badania reklamy prasowej
Badania reklamy prasowej
W dobie pandemii optymalizacja budżetu jest bardzo istotna. Jednak równie istotna jest dbałość o utrzymanie zainteresowania produktem wśród obecnych i potencjalnych klientów. Dlatego działania marketingowe, pomimo ograniczonych środków, nie mogą być mniej skuteczne. Jak przy ograniczonym budżecie nie zmniejszyć sprzedaży? Najlepiej zacząć od zainwestowania w dostęp do odpowiednich danych na temat reklamy!
Jak pisaliśmy w poprzednim artykule na temat analityki marketingowej, pomimo trwającej od ponad roku pandemii następuje ciągły wzrost zainteresowania dostępem do danych na temat reklamy prasowej. Specjaliści zajmujący się planowaniem kampanii reklamowych doskonale zdają sobie sprawę, że w sytuacjach kryzysowych analiza danych staje się podstawowym środkiem pozwalającym na optymalizację budżetu przy zachowaniu efektywności działań marketingowych.
Podstawowe informacje na temat reklamy prasowej to: grupa czytelników danego pisma oraz jego zasięg. Ale to nie wszystko – jeżeli chcemy dokładnie zaplanować kampanię reklamową to, poza informacjami na temat pisma, potrzebujemy także danych dotyczących samej reklamy. Był to powód zmian, jakie dokonały się w badaniach wykonywanych przez Polskie Badania Czytelnictwa – poza badaniami dotyczącymi samej prasy i jej czytelników rozpoczęliśmy także szczegółowe badania reklamy prasowej przy użyciu eyetrackera.
Jakie informacje zbieramy dzięki badaniom reklamy prasowej? Przede wszystkim mierzymy zasięg reklamy prasowej (a nie medium jakim jest pismo). Czytelnik nie zawsze będzie miał kontakt z reklamą zamieszczoną w piśmie, dlatego tak ważne jest odróżnienie czytelnictwa medium i zasięgu reklamy. Ponadto badamy interakcje jednego czytelnika z jedną reklamą – dzięki temu posiadamy dane na temat tego, ile czasu czytelnik spędził na reklamie czy ile razy wracał do niej wzrokiem. To wszystko pozwala na obliczenie sumy kontaktów z reklamą – czyli tego, ile razy reklama prasowa była zobaczona w danym piśmie!
Pełny dostęp do danych możliwy jest poprzez oprogramowanie PBC Planner, w którym na bieżąco publikowane są aktualne wskaźniki na temat prasy i reklamy prasowej. Dane te są wykorzystywane w codziennej pracy zarówno analityków z domów mediowych, jak i wydawców i są ogólnie przyjętym standardem jeżeli chodzi o wskaźniki prasowe na polskim rynku. Możliwe jest także zamówienie gotowego raportu na temat efektywności reklamy czy grup docelowych w konkretnych pismach. Ta druga opcja jest przeznaczona dla tych klientów, którzy nie chcą samodzielnie analizować danych, ale jednocześnie potrzebują informacji na temat reklamy prasowej.
Prasa precyzyjnie dociera do grupy docelowej! Zachęcamy do zapoznania się z case studies Wydawców pism…
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją na temat zmian, jakie zaszły w badaniach prasy Polskich…
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie danymi do analityki reklamy prasowej znacznie wzrosło. Jest to spowodowane…
Przedstawiamy ostatni raport z cyklu publikacji danych o wynikach reklamy prasowej. Raport dotyczy grupy docelowej…
Zachęcamy do zapoznania się z raportem na temat wyników badań reklamy prasowej dla grupy docelowej…
Raport dotyczy reklamy prasowej w grupie docelowej zamożnych kobiet. Poziom dochodów obliczany jest na gospodarstwo…