badania reklamy prasowej
badania reklamy prasowej
w skali ogólnopolskiej
Dzięki opracowaniu badań reklamy prasowej przy zastosowaniu eyetrackera, czyli urządzenia do mierzenia ruchu gałek ocznych czytelnika, poszerzyliśmy zakres danych w raportach dostępnych w naszej ofercie. Obecnie, poza danymi dotyczącymi czytelnictwa i sprzedaży prasy, dysponujemy bardzo szczegółowymi informacjami na temat reakcji czytelnika na reklamę prasową i jego zaangażowania w materiały reklamowe. Okazało się, że reklama prasowa nie tylko jest mierzalna, ale także osiąga świetne efekty jeżeli chodzi o przyciąganie uwagi czytelnika!
Poniżej przedstawiamy wyniki badań reklamy prasowej dla grupy docelowej kobiet w wieku 40-59 lat. Jest to grupa licząca w Polsce 5 232 448 osób. Dane opracowane dla grupy docelowej dotyczą jednej emisji w każdym tytule prasowym, co oznacza że uwzględnione są dane dla jednego wydania przy danym piśmie. Poniżej prezentujemy nie tylko wyniki badań PBC, ale także instrukcję krok po kroku, na temat tego, jak odczytywać poszczególne wskaźniki i samodzielne opracować profesjonalny mediaplan dla kampanii reklamowych w prasie.
Affinity to stopień dopasowania pisma do grupy docelowej. 100 oznacza że zasięg reklamy w grupie docelowej i w populacji są takie same, a <100 oznacza, że nasza grupa jest lepiej dopasowana do danego pisma.
Magazyny | adReach (l) | Affinity | adExposure | adExposureTime (s) | realGross Impression |
Tele Tydzień | 324 309 | 129 | 20 | 12 | 7 907 247 |
Życie na Gorąco | 238 585 | 182 | 12 | 7 | 4 024 187 |
Chwila dla Ciebie | 190 350 | 177 | 14 | 8 | 3 438 589 |
Przyjaciółka | 168 411 | 200 | 14 | 9 | 2 695 997 |
Twój Styl | 133 774 | 209 | 10 | 6 | 1 877 383 |
Angora | 124 990 | 98 | 13 | 7 | 2 030 348 |
Z Życia Wzięte | 113 777 | 175 | 12 | 8 | 1 782 005 |
Claudia | 113 388 | 231 | 14 | 8 | 1 914 896 |
Poradnik Domowy | 108 863 | 199 | 14 | 8 | 1 668 094 |
Dobre Rady | 95 780 | 212 | 13 | 8 | 1 446 382 |
Świat Kobiety | 94 276 | 230 | 13 | 8 | 1 576 179 |
Kobieta i Życie | 93 928 | 186 | 11 | 7 | 1 315 847 |
Party Życie Gwiazd | 86 963 | 183 | 13 | 8 | 1 236 411 |
Tina | 86 568 | 197 | 13 | 8 | 1 317 114 |
Tele Świat | 85 929 | 153 | 25 | 15 | 2 459 093 |
Twoje Imperium | 78 135 | 152 | 14 | 8 | 1 448 334 |
To & Owo | 75 998 | 88 | 21 | 13 | 2 142 010 |
Zwierciadło | 73 130 | 207 | 10 | 6 | 1 014 958 |
Świat Seriali | 70 804 | 144 | 13 | 8 | 1 001 163 |
Na Żywo | 69 637 | 177 | 15 | 9 | 1 322 644 |
*Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa, Zaangażowanie w reklamę, TG: kobiety 40-59 lat, XII’2019-XI’2020, N=4940.
Prasa precyzyjnie dociera do grupy docelowej! Zachęcamy do zapoznania się z case studies Wydawców pism…
Dlaczego reklama prasowa? Reklama prasowa pozwala na trafne dotarcie z przekazem do konkretnej grupy docelowej…
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją na temat zmian, jakie zaszły w badaniach prasy Polskich…
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie danymi do analityki reklamy prasowej znacznie wzrosło. Jest to spowodowane…
Zachęcamy do zapoznania się z raportem na temat wyników badań reklamy prasowej dla grupy docelowej…
Raport dotyczy reklamy prasowej w grupie docelowej zamożnych kobiet. Poziom dochodów obliczany jest na gospodarstwo…