Siła reklamy prasowej

Siła reklamy prasowej

Jedno wydanie pisma to wiele kontaktów z reklamą. Dodatkowo reklama w prasie angażuje odbiorcę o wiele bardziej niż w innych mediach. Czytelnicy dłużej spoglądają na reklamy, zauważają więcej elementów, a także dokładniej czytają ich treść. 

Reklama w prasie żyje tak długo, jak wydanie pisma. Dzięki temu jedna emisja reklamy to wiele kontaktów z nią. Należy przy tym pamiętać, że do jednego wydania wracamy kilka razy i za każdym powrotem czytamy około 60% publikacji. Na reklamę spoglądamy zwykle 4 razy w przeciągu 1,5 sekundy.

Reklama w prasie jest częściej zauważalna – nie jest zakłóceniem, jak w innych mediach. Jest dobrem, za które czytelnik jest gotów zapłacić.

Jedno wydanie to wiele kontaktów z reklamą

Do jednego wydania pisma czytelnik wraca nawet 3, 4 razy. Liczba powrotów zależy od periodyczności i tematyki danego tytułu. Magazyny specjalistyczne (zwłaszcza miesięczniki i dwumiesięczniki) m.in. dom i wnętrza, poradniki, pisma hobbystyczne i luksusowe żyją dłużej.

Średnio do jednego wydania dziennika wracamy około 2 razy i za każdym powrotem czytamy 58% zawartości. Zazwyczaj dziennik czytamy rano w pracy i wieczorem, gdy wrócimy już do domu. Zdarza się, że po to samo wydanie sięgamy następnego dnia.

Do magazynów specjalistycznych zaglądamy prawie 3 razy, a każdy kontakt zazwyczaj oznacza 65% przeczytanej zawartości. To, kiedy sięgamy po magazyny zależy od naszych przyzwyczajeń, sposobu życia a nawet motywacji (poszerzenie wiedzy, chęć odprężenia).

Liczba powrotów do wydania pisma

Reklama jest czytana w ciągu całego cyklu życia wydania

Więcej o GRP i liczbie powrotów do wydania TUTAJ 

*Powyższe wyniki pochodzą z badań testowych PBC.

Reklama w prasie przyciąga więcej naszej uwagi i jest dłużej oglądana

Dzięki badaniom eyetrackerowym wiemy, że czytelnik spogląda na jedną reklamę średnio 4 razy. Natomiast łączny czas oglądania takiej reklamy wynosi prawie 1,5 sekundy. Pozwala nam to pokazać bardziej angażujący i rozbudowany komunikat reklamowy. Daje także gwarancję, że czytelnik nie przeoczy ważnych elementów naszej reklamy.

Z naszego badania możemy również wywnioskować, że odbiorcy reklam prasowych są nimi zainteresowani, oglądają je z szeroko otwartymi oczami ponieważ wzbudzają w nich zachwyt. Jest to szczególna cecha reklamy prasowej – duży format i ekskluzywny kontekst wymuszają przygotowanie atrakcyjnej grafiki.

Liczba spojrzeń (fiksacji) na reklamie

Reklama w prasie angażuje bardziej niż w innych mediach