Reklama prasowa

Reklama w prasie angażuje bardziej niż w innych mediach

Reklama w prasie angażuje bardziej niż w innych mediach

Badanie „Prasa angażuje” opublikowane w 2017 roku przez PBC, wykonane przy pomocy eyetrackera udowodniło, że reklama ulokowana w odpowiednim kontekście w prasie angażuje odbiorcę bardziej niż w innych mediach. Na dodatek przekaz marketingowy w prasie może być bardziej złożony, czyli może zawierać więcej elementów, które chcemy przekazać naszym klientom.

Reklama w prasie przekazuje odbiorcom nawet 5 elementów. Respondenci spoglądają na:
– twarze osób na reklamie
– markę produktu
– markę firmy
– ekspozycję produktu
– markę i opis produktu

Liczba fiksacji (realnych spojrzeń) wśród czytelników, według długości:
niebieska kropka > 80 ms (milisekund)
pomarańczowa kropka > 180 ms
czerwona kropka > 500 ms

Respondentom zmierzono liczbę spojrzeń, czyli określono na ile elementów reklamy zwrócili uwagę. Zbadano jak długo patrzyli na dany przekaz oraz jak bardzo angażowali się w prezentowane treści (szerokość źrenicy). Z badań wynika, że w porównaniu z innymi mediami, na reklamach zamieszczonych w prasie w odpowiednim kontekście respondenci zauważyli więcej elementów, dłużej na nie patrzyli i dokładniej przeczytali zamieszczone w nich treści.

Badanie „Prasa angażuje” zostało zrealizowane przez Kantar Millward Brown na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Pobierz załącznik

Przeczytaj także o zaletach prasy kontekstowej >>TUTAJ<<.
Reklama umieszczona w odpowiednim kontekście redakcyjnym jest lepiej zapamiętana niż reklama niekontekstowa. Dowiodły temu badania przeprowadzone przez GFK, wykonane metodą eyetrackerową na zlecenie PBC w ramach projektu „Reklama angażuje”.

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

Trendy w branży prasowej – komunikacja z czytelnikami

Prasa precyzyjnie dociera do grupy docelowej! Zachęcamy do zapoznania się z case studies Wydawców pism…

3 lata ago

Sprawdź skuteczność swojej reklamy!

Dlaczego reklama prasowa? Reklama prasowa pozwala na trafne dotarcie z przekazem do konkretnej grupy docelowej…

3 lata ago

Zmiany w badaniach reklamy prasowej

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją na temat zmian, jakie zaszły w badaniach prasy Polskich…

3 lata ago

Wzrost analityki reklam w czasie pandemii

W ciągu ostatniego roku zainteresowanie danymi do analityki reklamy prasowej znacznie wzrosło. Jest to spowodowane…

3 lata ago

Reklama Prasowa – Grupa: Kobiety 40-59 lat

Przedstawiamy ostatni raport z cyklu publikacji danych o wynikach reklamy prasowej. Raport dotyczy grupy docelowej…

3 lata ago

Reklama Prasowa – Grupa: Kobiety 20-39 lat

Zachęcamy do zapoznania się z raportem na temat wyników badań reklamy prasowej dla grupy docelowej…

3 lata ago