badania reklamy prasowej
badania reklamy prasowej
w skali ogólnopolskiej
Dzięki opracowaniu badań reklamy prasowej przy zastosowaniu eyetrackera, czyli urządzenia do mierzenia ruchu gałek ocznych czytelnika, poszerzyliśmy zakres danych w raportach dostępnych w naszej ofercie. Obecnie, poza danymi dotyczącymi czytelnictwa i sprzedaży prasy, dysponujemy bardzo szczegółowymi informacjami na temat reakcji czytelnika na reklamę prasową i jego zaangażowania w materiały reklamowe. Okazało się, że reklama prasowa nie tylko jest mierzalna, ale także osiąga świetne efekty jeżeli chodzi o przyciąganie uwagi czytelnika!
Poniżej przedstawiamy wyniki badań reklamy prasowej dla grupy docelowej kobiet w wieku 20-39 lat. Jest to grupa licząca w Polsce 5 433 992 osób. Dane opracowane dla grupy docelowej dotyczą jednej emisji w każdym tytule prasowym, co oznacza że uwzględnione są dane dla jednego wydania przy danym piśmie. Poniżej prezentujemy nie tylko wyniki badań PBC, ale także instrukcję krok po kroku, na temat tego, jak odczytywać poszczególne wskaźniki i samodzielne opracować profesjonalny mediaplan dla kampanii reklamowych w prasie.
Affinity to stopień dopasowania pisma do grupy docelowej. 100 oznacza że zasięg reklamy w grupie docelowej i w populacji są takie same, a <100 oznacza, że nasza grupa jest lepiej dopasowana do danego pisma.
Magazyny | adReach (l) | Affinity | adExposure | adExposureTime (s) | realGross Impression |
Tele Tydzień | 193 724 | 74 | 19 | 12 | 5 949 147 |
Twój Styl | 117 028 | 176 | 10 | 6 | 1 903 541 |
Claudia | 109 051 | 214 | 15 | 9 | 1 891 611 |
Party Życie Gwiazd | 95 318 | 193 | 12 | 7 | 1 537 831 |
Życie na Gorąco | 91 030 | 67 | 13 | 8 | 2 056 550 |
Chwila dla Ciebie | 85 862 | 77 | 12 | 7 | 1 688 958 |
Przyślij Przepis! | 78 412 | 173 | 14 | 9 | 1 219 345 |
Świat Seriali | 76 687 | 150 | 12 | 7 | 1 170 302 |
Przyjaciółka | 72 138 | 82 | 13 | 8 | 1 236 887 |
Angora | 69 587 | 52 | 12 | 6 | 1 277 705 |
Show | 60 462 | 187 | 14 | 9 | 1 041 505 |
Olivia | 58 136 | 184 | 13 | 8 | 952 378 |
Świat Kobiety | 54 358 | 128 | 12 | 7 | 979 400 |
Przepisy Czytelników | 49 944 | 130 | 15 | 9 | 733 079 |
Viva | 48 058 | 180 | 11 | 7 | 838 994 |
To & Owo | 46 436 | 52 | 23 | 15 | 1 613 419 |
Zwierciadło | 46 177 | 126 | 10 | 6 | 741 161 |
Z Życia Wzięte | 46 027 | 68 | 12 | 7 | 799 859 |
Uroda Życia | 45 851 | 207 | 11 | 7 | 653 463 |
Poradnik Domowy | 45 284 | 80 | 13 | 8 | 768 295 |
*Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa, Zaangażowanie w reklamę, TG: kobiety 20-39 lat, XII’2019-XI’2020, N=5130.
.
Prasa precyzyjnie dociera do grupy docelowej! Zachęcamy do zapoznania się z case studies Wydawców pism…
Dlaczego reklama prasowa? Reklama prasowa pozwala na trafne dotarcie z przekazem do konkretnej grupy docelowej…
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją na temat zmian, jakie zaszły w badaniach prasy Polskich…
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie danymi do analityki reklamy prasowej znacznie wzrosło. Jest to spowodowane…
Przedstawiamy ostatni raport z cyklu publikacji danych o wynikach reklamy prasowej. Raport dotyczy grupy docelowej…
Raport dotyczy reklamy prasowej w grupie docelowej zamożnych kobiet. Poziom dochodów obliczany jest na gospodarstwo…